چطور از پیر شدن پوست جلوگیری کنیم؟

معرفی ویژگی های دستمال مرطوب کودک

چطور از پیر شدن پوست جلوگیری کنیم؟


چطور از پیر شدن پوست جلوگیری کنیم؟
بالا رفتن سن باعث تخریب اجزای شکل دهنده به پوست می گردد. پروتئین‌های کلاژن و الاستین از جمله‌ی این اجزا می باشند که بر زیبایی و جوانی پوست تاثیر بسیار دارا‌هستند. سیگار کشیدن، ورزش نکردن، آلودگی هوا، قرار فراهم کردن در معرض اشعه‌های مضر نوروفروغ خورشید و تغذیه نامناسب در کنار بالا رفتن سن، سبب تخریب و محاسبه رفتن پوست می شوند. به مرور زمان لایه‌ی سطحی پوست نازک و بافت پیوندی آن ضعیف میگردد.

برای این که علایم پیری پوست را عالی متوجه شوید، بایستی لایه‌های پوست و بافت‌های هم محلی آن را بشناسید. خود پوست از سه لایه درست شده که دربرگیرنده روپوست (اپی درم)، درم و زیرپوست (هیپودرم) می باشد. روپوست بخشی می‌باشد که با چشم می بینیم. لایه‌ی میانی شامل سلول‌های تولید کننده‌ی روپوست و بعضی از گیرنده‌های حسی می باشد. میتوانید از دستمال مرطوب کودک استفاده کنید. ذیل پوست یا هیپودرم هم از بافت پیوندی یا همبند و بافت چربی ساخته شده است. هیپودرم، پوست را به لایه‌ی عضلانی زیرین متصل می‌کند. عضلات هم روی استخوان‌ها قرار گرفته‌اند.

ارتقا سن روی همگی لایه‌های پوست و بافت‌ها اهالی تاثیر میگذارد. در واقع پیر پوستی با ۴ نماد مهم شناخته می‌شود که در شیوه‌های جوانسازی پوست پیرو راهی برای درمان آن ها هستیم. برویم نگاهی به علایم پیری پوست بیندازیم:

۱) چین و چروک
خطوط پوستی از اولین نماد‌های افزایش سن می باشد. این‌ها از سن ۲۵ سالگی به ندرت روی پوست ظاهر می گردند و به مرور فرصت عمیق‌تر شده و تبدیل به چین و چروک می‌شوند. خطوط پوستی ناشی از تکان ماهیچه‌ها صورت هستند. در سنین جوانی فقط وقتی که می‌خندید، اخم می کنید یا سرگرم حرف می‌باشید، این خطوط نمایان میگردند؛ ولی زمانی خطوط پوستی تبدیل به چین و چروک شوند، سوای حرکت عضله‌ها صورت هم روی پوست دیده می گردند. اصطلاحاً می‌گویند خطوط متحرک به چین و چروک‌های ثابت تبدیل میگردند.


برطرف کردن چین و چروک پوستی
شایع‌ترین محل‌های چین و چروک:

خط افقی پیشانی،
خط اخم (در بین ابروها به صورت عمودی)،
خطوط شعاعی بدور چشم و خطوط پنجه کلاغی،
خط خنده (کناره‌های بینی تا بالای لب)،
خطوط شعاعی بدور لب،
طریق‌های جوانسازی پوست در اثر چین و چروک:

بوتاکس،
لیزر درمانی،
تزریق فیلر یا ژل،
هایفوتراپی،
لیزر اندولیفت،
تزریق چربی،
کربوکسی تراپی.
۲) کاهش حجم
با ارتقاء سن، یکسری واقعه اصلی برای پوست و لایه‌های زیرین می‌افتد. پروتئین‌های کلاژن و الاستین پوست کاهش می‌یابند و پوست ما وا رفته می‌شود. چربی زیر پوست در نواحی گونه، سرگردان‌گاه، چانه، بینی و چشم‌ها چک می‌رود و صورت ظاهر اسکلتی پیدا می‌کند. استخوان‌های صورت به ویژه در اطراف دهان و چانه رسیدگی میروند.
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.