چرا پوست خشک می شود؟

معرفی ویژگی های دستمال مرطوب کودک

چرا پوست خشک می شود؟

چرا پوست خشک می شود؟
بی آبی پوست از مشکلاتی می باشد که می تواند باعث خارش و قرمزی پوست شود. این نقص‌ معمولا نگران‌کننده وجود ندارد البته گاهی انگیزه آن یک بیماری خاص می‌باشد. به کار گیری از مرطوب‌کننده و آبرسان‌های مطلوب در کنار محافظت از پوست می تواند به دوری از کم آبی پوست و معالجه آن یاری دهد.
skin dryness
آنچه درین مقاله میخوانید
خشکی پوست چیست؟
انگیزه خشکی پوست تن چیست؟
انواع بی آبی پوست و دلایل کم آبی پوست در نواحی متعدد تن کدامند؟
چه وقتی برای خشکی پوست به دکتر معالج مراجعه کنیم؟
تشخیص انگیزه کم آبی پوست چه‌گونه جاری ساختن می‌شود؟
معالجه خشکی پوست چیست؟
آیا پیشگیری از کم آب شدن پوست قابلیت و امکان پذیر هست؟
عوارض کم آبی پوست چیست؟
سؤالات متداول شما
منفعت گیری و راهنمای مراجعه به پزشک
خلاصه این نوشته‌ی‌علمی را در‌این پادکست گوش دهید:

کم آبی پوست یکی‌از موردها آزاردهنده‌ای میباشد که باعث خارش و قالب‌قالب شدن و شکاف روی پوست می شود. در‌صورتی‌که شما هم دچار کم آبی پوست می‌باشید و طریق‌حلی برای معالجه آن پیدا نکرده‌اید، در این نوشته ی علمی یار ما باشید. به دنبال به شما توضیح می‌دهیم که علائم خشکی پوست چیست؟ کدام علل سبب ساز بروز این نقص‌ می‌شوند؟ چه معالجه‌های خانگی برای آن وجود داراست؟ دکتر معالج چه دارو و پمادهایی تجویز می‌نماید؟ عوارض معالجه نکردن بی آبی پوست چیست؟ می توانید دستمال مرطوب کودک استفاده کنید.

درصورتی‌که برای تشخیص انگیزه و معالجه خشکی پوست خویش در ادامه دکتر معالج پوست و گیسو می‌باشید، می‌توانید از روش وب سایت دکترتو مبادرت فرمائید. در دکترتو خلال سیستم انتخاب وقت حضوری قابلیت مشاوره آنلاین و مشورت تلفنی با دکتر معالج پوست وجود دارااست.


مشاوره با متخصصان پوست، گیسو و زیبایی دکترتو
استارت نوبت‌گیری

خشکی پوست چیست؟
پوست برای تندرست ماندن باید به میزان کافی، آب و روغن‌های طبیعی داشته‌باشد تا قابل انعطاف و شاداب چشم گردد. هنگامی‌که پوست رطوبت خویش را از دست می دهد، کم آب میشود و علائمی ساخت و ساز می‌نماید. بی آبی پوست معمولا عارضه‌ای دور از شوخی نیستند، اما می توانند یکی اشتباهات پوستی آزاردهنده باشد. دلایل مختلفی وجود دارااست که پوست بعضا اشخاص کم آب میشود. در صورتی پوست شما به‌شدت کم آب می باشد و با شیوه‌های معمول مرطوب نمی شود، باید به پزشک کارشناس پوست رجوع کنید تا با طرز‌های درمانی مختلف یا این که تجویز تولیدها بهداشتی اثرگذار این مشکل شما‌را برطرف نماید.

بی آبی پوست به انگلیسی چیست؟
اسم بیماری کم آبی پوست یا این که نشانه بی آبی پوست به انگلیسی، dry skin میباشد. همینطور ممکن میباشد که‌این عبارت را با ترجمه‌ی انگلیسی skin dryness هم مشاهده کنید.

علائم کم آبی پوست کدامند؟
گاهی بی آبی فعلا یا این که فصلی است. به‌تیتر‌نمونه ممکن است فردی صرفا در فصل‌زمستان در گیر این نقص‌ گردد. البته گاهی هم این اختلال مستمر می باشد و آزاردهنده می‌شود. علائم باتوجه‌به شدت کم آب‌شدن، سن، وضعیت سالمی، رنگ پوست و فضا معاش گوناگون میباشد. علائم معمولا عبارت‌اند از:

شم سفتی پوست
خشن شدن پوست
خارش پوست
قالب قالب شدن خفیف تا شدید پوست (منجر تغییر و تحول رنگ پوست می شود.)
ایجاد رخنه‌ روی پوست
در پوست سپید سبب قرمزی گردیده و در پوست تیره‌خیس، رنگ خاکستری ساخت‌و‌ساز می‌نماید.
رخنه‌‌های عمیقی که سبب ساز خون ریزی میشود.
گاهی خشکی پوست، فعلا یا این که فصلی میباشد و ممکن میباشد با علائمی مانند خارش پوست، قالب ریزی و شکاف پوستی همدم باشد.

علائم خفیف خشکی بسیار شایع بوده و مکان نگرانی ندارد. البته درصورتی که علائم شما شدید میباشد، حتما می بایست به متخصص پوست و موی رجوع‌نمایید.

انگیزه خشکی پوست تن چیست؟
انگیزه ساخت این عارضه ازدست‌دادن آب از لایه سطحی پوست می باشد. ممکن هست یک کدام از دلایل پایین منجر ازدست‌دادن رطوبت پوست شوند:

گوشه و کنار سرد: معاش در آب‌وهوای سرد و کم آب یار با باد اثر متعددی در بروز این نقص‌ داراست.
گرما: گرمای شدید در اطراف باعث ازدست‌دادن رطوبت پوست می‌شود.
خزینه کردن به دفعات زیاد: خزینه‌کردن با آب خیلی گرم یا این که شستشوی زیاد پوست منجر بروز این اختلال می‌شود. معمولا عده ای که هر روز گرمابه می‌نمایند، چربی‌های طبیعی پوست خویش را از دست میدهند.
صابون خانگی و شوینده با اقتدار بالا: برخی از صابون خانگی ‌ها، شامپوها و دیگر شوینده‌ها برای ازبین‌بردن چربی، رطوبت را هم از پوست می گیرند.
بیماری‌های پوستی: عده ای که مبتلا بیماری‌های پوستی مانند درماتیت آتوپیک یا این که پسوریازیس می باشند، بیشتر مبتلا این نقص‌ می گردند.
معالجه‌های پزشکی: بعضا از معالجه‌ها مانند معالجه سرطان، دیالیز یا این که مصرف برخی داروها سبب ساز این نقص‌ می گردند.
ارتقاء سن: با ارتقا سن و وصال به مجال سالخوردگی پوست نازک گردیده و چربی کمتری ساخت و ساز می‌نماید.
۱. بی آبی پوست بعد از شیو کردن
بعد از شیو کردن ممکن است شکل یه خرده کم آب گردد. به‌خصوص در صورتیکه پوستتان کم آب باشد، این عارضه شدیدتر میگردد. پیش از شیو، شکل خویش را بهتر بشویید تا سلول‌های مرده غیروابسته گردد و پس از اصلاح نیز از تولید ها آب‌رسان برای پوست استعمال فرمائید.

انگیزه سوختگی شکل بعداز شیو کردن چیست؟
یکی علل کم آبی پوست شکل، شیو کردن میباشد.
۲. بی آبی پوست و کمبود ویتامین
یک کدام از مواقعی که می تواند سبب کم آبی شود، کمبود ویتامین B میباشد. کمبود این ویتامین منجر بثورات، خشکی، قالب‌قالب شدن، ترک لب و چین‌وچروک می گردد. اشخاصی که مبتلا کمبود ویتامین B میباشند، نسبت به نور خورشید و محصول ها مراقبتی حساس‌خیس بوده و پوست آن ها زودتر تحریک و دچار قرمزی میشود.

۳. کم آبی و قرمزی پوست شکل
اگر خلال کم آبی، شکل شما مبتلا قرمزی گردیده است، احتمال دارد انگیزه آن اگزما یا این که درماتیت آتوپیک باشد. اگزما معمولا موروثی میباشد. بیماری دیگری که میتواند اینگونه علائمی ساخت و ساز نماید، درماتیت سبورئیک است که بیشتر نواحی دارنده غدد چربی مانند بینی و دور و بر ابروها را درگیر می‌نماید. پسوریازیس نیز بیماری پوستی دیگری می‌باشد که به صورت مزمن ساخت گردیده و ضمن این علائم منجر بروز علائمی مانند قالب‌قالب شدن و لکه‌های پوستی می شود.

۴. انگیزه بی آبی و قالب قالب شدن پوست
در بیشتر مواقع کم آبی همدم با قالب‌قالب شدن بروز می‌نماید. انگیزه آن کاهش رطوبت و چربی طبیعی پوست میباشد. با آبرسانی به پوست و به کارگیری از کرم مرطوب‌کننده می‌اقتدار این شرایط قالب‌قالب را از در میان موفقیت.

۵. کم آبی پوست و قارچ
گاهی ممکن میباشد بی آبی آرم وجود قارچ باشد. ساخت قارچ روی پوست سبب ساز بروز جوش‌های قرمز، قالب‌قالب شدن و خارش جوش‌ها میگردد. ممکن میباشد جوش‌ها گاهی تشکیل داد شوند و گاهی از میان بروند. در صورتی‌که این علائم را همراه با بی آبی تجارب کردید، مسلما به پزشک معالج رجوع کنید.

۶. بی آبی پوست کودکان و کم آبی پوست نوزاد
کم آب‌شدن پوست بین کودکان و نوجوان ها شایع می باشد. خردسالان معمولا به جهت فعالیت در گوشه و کنار گشوده دچار این خلل می گردند. هوای خنک با رطوبت معدود قادر است این عارضه را ساخت نماید. کارایی فرمائید هر توشه که نوباوه خویش را گرمابه میبیرید، از مرطوب‌کننده مجموعاَ تن استفاده فرمایید تا خشکی کاهش پیدا نماید.

کم آبی پوست خردسال ها
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.