آرشیو آذر ماه 1401

معرفی ویژگی های دستمال مرطوب کودک

کرم ترمیم کننده پوست چه کاری انجام می دهد؟


کرم ترمیم کننده پوست چه کاری انجام می دهد؟
زمانی که بر روی پوست آسیب و یا این که سوختگی به وجود می آید (ممکن میباشد این سوختگی در تاثیر تابش اشعه خورشید باشد) بایستی برای سرعت بخشیدن به فرآیند معالجه پوست و حفظ از آن از این کرم به کار گیری فرمائید.
این کرم دربردارنده مواد م ضد التهابی و ضد قارچ میباشد و با پرهیز از ورود آلودگی به داخل جراحت سرعت ترمیم آن را ارتقا می دهد و در شکل درد و تورم، آن را التیام میبخشد.
مورد بسیار مهمی که منجر می گردد مکان آسیب و یا این که سوختگی بر روی پوست باقی بماند کم آبی پوست میباشد. این کرم دربردارنده مواد مرطوب کننده برای پشتیبانی رطوبت پوست و آبرسانی به آن میباشد.
کلاژن نوعی بافت میباشد که در ترمیم پوست تاثیر بسیار متعددی دارااست. این کرم با تحریک کلاژن سازی در پوست منجر میشود که جراحت‌ها با گاز بهبود یابند و اثرها آن ها به طور تقریب از روی پوست از دربین برود.
چرا بایستی بعداز زخم پوست بالافاصله استعمال از کرم ترمیم کننده را آغاز کنیم؟
به کار گیری از این کرم پس از جراحت به پوست فواید متعددی داراست. مهمترین مزیت این کرم خواص ضد قارچ و باکتری آن میباشد که از تجمع قارچ و باکتری بر روی آسیب دوری به فعالیت میاورد و اذن نمی‌دهد مکان جراحت عفونت نماید. می توانید از دستمال مرطوب کودک استفاده کنید.
دلایل دیگر به کارگیری از این کرم به گستردن زیرند:
• تسریع در فرآیند مرمت پوست
• رفع سوزش و التهاب پوست
• رفع قرمزی پوست
• تهیه رطوبت پوست
اشکال کرم ترمیم کننده
این کرم‌ به سه تیم ملایم، میانگین و قدرتمند مجموعه بندی میگردند و هر مورد کارکرد خاصی بر روی پوست دارا‌هستند:
• کرم ملایم: رفع لک‌های ناشی از مکان جوش و آفتاب
• کرم میانگین: رفع مکان جوش عمیق، اسکار، آسیب‌های خرد و سوختگی‌های خفیف
• کرم قادر: رفع آسیب‌های عمیق مانند آسیب‌های ناشی از جراحی

طرز گزینش یک کرم ترمیم کننده جراحت مطلوب
در حال حاضر که تا حدودی با ماهیت و کوشش شایسته ترین پماد ترمیم کننده آسیب آشنا گردیده‌اید، می خواهیم نکات مهمی را به شما گوش‌زد کنیم تا شایسته ترین و مطلوب‌ترین پماد ترمیم جراحت را خریداری کنید. 
پیش از هر کاری می بایست بدانید که چه نوع پوستی دارید و بعد از آن یک کالا مطلوب پوستتان را گزینش نمایید.
روی هم رفته، کرم یا این که پماد ترمیم کننده جراحت به 3 تیم ملایم، میانگین و کار کشته تقسیم میشود. اعتنا نمایید که تیم نخستین برای لک‌های نقطه‌ای ناشی از مکان جوش و آفتاب به کار گیری می شود.
مجموعه دوم نیز منحصر به فرد برطرف کردن مکان جوش عمیق، اسکار، آسیب‌های خرد، سوختگی‌های خفیف و مفاد این چنینی میباشد.
درین فی مابین، واپسین مجموعه از کرم های ترمیم کننده آسیب ، معمولا و به طور تخصصی برای جراحت‌های عمیق و به خصوص پس از جراحی استعمال میشوند.
در صورتی‌که کرم ترمیم کننده پوست پاسخ نداد، چه کنیم؟!
سرعت ترمیم پوست در تن اشخاص گوناگون به کارداران گوناگونی بستگی دارااست. گاهی آسیب آن قدر عمیق میباشد که مجال درنگ کردن شما به از فی مابین بردن جوشگاه را از میان می‌برد.
یعنی آنقدر هم اکنون بدی داشته اید که در حین طلایی ترمیم پوست مصدوم، سرگرم استراحت بوده اید.
گاهی هم تن شما به اندازه کافی پیروز به همیاری با کرم مرمت کننده پوست نداشته میباشد. در اینگونه شرایط هایی خوب از ناامیدی را کنار بگذارید و به میکرونیدلینگ تصور کنید.
۰ ۰

پودر بچه چیست و چه کاربردهایی دارد؟

پودر بچه چیست و چه کاربردهایی دارد؟
در شب های گرم تابستان، روی ملحفه هایتان پودر طفل بپاشید
همانگونه که از اسم این محصول بر می‌آید پودری میباشد که به کودک ها می‌زنند تا در هوای گرم عرق سوز نشوند؛ البته مطلقاً نباید نوپا دار شوید تا به پیشرفت صنعت پودر طفل سازی یاری فرمائید. تعجب خواهید کرد در‌صورتی‌که به شما بگوییم پودر نوپا مصارف زیادی در خانه دارد که شاید تاکنون خبر نداشتید. در ادامه با خبر نامه بامیلو یار باشید تا ببینید پودر نوپا تا چه حد می‌تواند کاربردی باشد.
کاربردهای این پودر به قرار ذیل می باشد :
• پاک کردن حیوان‌ها خانگی: در صورتیکه گربه ی خانگی تان بوی سگ مُجایگاه گرفته می‌باشد و آبگرمکن تان هم در اینک کشیدن نفس های آخرش است، بجای اینکه حیوان زبان بسته را در آب یخ بشویید تا علاوه بر اینکه ۷ تا جانش را از دست بدهد، ۷ تا جان دیگر نیز بدهکار گردد، میتوانید از پودر کودک به عنوان یک شوینده ی خشک به کارگیری نمائید. بوی نه هم می دهد و حیوانات را اذیت نمی کند.
• تمیز کردن ملحفه ها: در شب های گرم فصل تابستان، روی ملحفه هایتان پودر بچه بپاشید تا عرق جذب شده در پارچه را به خود بکشد و تمیزشان کند. میتوانید بقیه ی فصل تابستان را فارغ از تحمل بوی عرق وا رفته بخوابید.
• جذب روغن و گریس: دفعه ی بعدی که خواستید با لباس پلوخوری از کاپوت ماشین وارد شوید و از اگزوز آن خارج شوید، آن هم در حالی که راز تا پایتان با گریس و روغن موتور یکی‌از گردیده‌است، به هیچ وجهً نگران هزینه های سرسام آور خشکشویی نباشید. پاره ای پودر کودک روی روغن و گیریس بریزید تا جذب شان کند.
• پاک کردن کتاب ها: در‌صورتی‌که آنقدر یزید بودید که گربه ی بدبخت را باطن آب یخ انداختید و شستید، دیگر کتاب دست نویس پدربزرگ فرصت قاجارتان که جوک نیست. نمی توانید آن را با آب بشویید. کمی پودر بچه لای برگ های کتاب بپاشید تا رطوبت و کثیفی آن را بگیرد. برای تمیز کردن دست و صورت کودک می توانید از دستمال مرطوب کودک استفاده کنید.
• مژه ی چشم: قبل از اینکه به مژه های خود ریمل بزنید، یه خرده پودر نوباوه به مژه هایتان بمالید تا ریمل را خوب جذب کنند.
• ضد عرق سوز: قبل از اینکه به خاطر عرق سوز شدن مجبور شوید مثل پنگوئن طرز بروید، پودر نوباوه به کشاله ران هایتان بمالید
سفارش ویژه
بیتوتهبا خیال وا رفته و ارزانتر از کلیه جا هتل رزرو کن و برو سفر پزشکی ، بهداشتی ، درمانی,سایر مواردانواع تکمیل کننده های اصل رو فقط از دارو نت بخر!نرم‌افزار حسابداریمیخوای خرج و مخارجت رو خودت مدیریت کنی؟
• خوشبو کننده ی کفش: در شرایطی‌که کفش تان بوی گیوه های میرزا عید باستانی گرفته، آن را آکنده از پودر نوباوه فرمائید و شب بگذارید بماند. فردا صبح پودر طفل را خالی فرمائید و از کفش های تازه نوار شده ی خود لذت ببرید.
• صدا خفه کن: در حالتی‌که کفِ کلبه ی محقرتان چوبی می باشد و دائم صدای قیریژ قیریژ آن به هواست، پودر کودک را ضماد کنید تا آلودگی صوتی تشکیل داد نکند.
• مورچه دور کن: مورچه ها زیاد وسط ی نه با پودر نوباوه ندارند. می توانید جلوی در و پنجره ها یک خط پودر کودک بریزید تا مورچه ها راهشان را بکشند و بروند. موقع پیک نیک رفتن هم می‌توانید به دور تا به دور زیلوی خود را پودر نوباوه بریزید تا از ورود مهمانان ناخوانده دوری نمایید.
• کاهش سوختن ناشی از اپیلاسیون: قبل از اینکه پاهای خود را به دست اپیلاسیون فعالیت بسپارید، لایه ای از پودر نوپا بر روی آن‌ها بمالید تا کارتان به بیمار ستان سوانح و سوختگی نکشد.
• جایگزین فیکساتور: فیکساتور، پودری می باشد که برای نگه داشتن مواد آرایشی روی صورت می ریزند. در صورتی دلتان نیامد پول پای فیکساتور بدهید، می‌توانید از پودر نوباوه برای همین خواسته به کارگیری فرمائید.
• جایگزین اسپری بدن: بجای اینکه از دئودورانت به کار گیری فرمائید، پودر نوپا به زیربغل خود بمالید تا عرق و بوی آن را جذب کند.
• تمیز کننده ی توالت گربه: گربه ها انقدر بی چشم و رو می‌باشند که آدم دلش نمی آید کوچک ترین قدمی برایشان بردارد. ولی آنهایی که گربه شان را دوست دارند می توانند برای پاک کردنِ جای منحصر به فرد فضولات گربه، باطن آن پودر بچه بریزند. انقدر کاربردهای پودر کودک برای گربه ها زیاد است، سؤال پیش می‌آید که چرا ابداً اسم آن را پودر گربه نگذاشتند.
• شامپوی گیسو: وقتی که موهایتان را می بندید، پودر بچه و جوش شیرین را به یک ترازو با هم ترکیب فرمائید و به عنوان شامپوی خشک به موهای خود بزنید تا موقعی که در قیامت اعضا و اعضاوجوارح علیه تان شهید شدن میدهند، موهایتان دعا گوی شما باشند.
• خوشبو کننده ی دستشویی: میتوانید پودر طفل را داخل ظرف کوچکی ریخته، یکسری قطره خوشبو کننده به آن اضافه فرمائید و آن را درون توالت قرار دهید تا بوی بد دستشویی را خنثی کند.
۰ ۰

آیا کودکان باید از مرطوب کننده مخصوص استفاده کنند؟

آیا کودکان باید از مرطوب کننده مخصوص استفاده کنند؟
معرفی بهترین مرطوب کننده های طفل با این توضیح مشخص و معلوم می‌شود که به همان نسبت که والدین مراقب سلامت جسمی کودک ها هستند، این یک الزام جدی است که اعتنا ویژه‌ای نسبت به مداقه مراقب پوست و موی خردسالان خود هم داشته باشند.
نباید از این نکته‌ی اصلی غافل شد که بیشتر مشکلاتی که در بُعد تندستی در بزرگسالی دامن گیرمان می شود، ناشی از یک سبک زندگی خطا میباشد؛ بدین ترتیب همانطور که سالهاست محققین و متخصصین در سعی هستند تا توجه خود را از درمان بیماری‌ها معطوف به اصلاح سبک زندگی کرده و اینگونه مانع از پیش‌آمد بیماری‌ها شوند، در ناحیهی پوست و گیسو هم این نیاز بدون شوخی حس می شود که اخلاق صحیح با این دو نشان‌ی زیبایی را از همان مجال کودکی تبدیل به یک روتین دائمی در زندگی فرزندانمان کنیم.
محافظت از پوست خردسال ها
مداقه این نکته آنجاست که صرفا بخشی از تندرست پوست و موی، زیبایی را برای فرزند شما به ارمغان میاورد، در بیشتر موارد ظاهرِ سالم این دو گره‌ای عمیق با سالمِ جسمی فرد دارد.
در‌این نوشته ی علمی تمرکز ما بر محافظت از پوست خردسال ها آن هم صرفا توسط یکی مراقبت‌های روتین پوست طفل می باشد. حتما این مورد حائز اهمیت فراوانی هست؛ ولی نباید از جنبه‌های دیگر آن که مداقه رژیم غذایی خردسال ها هست غفلت ورزید. برای تمیز کردن دست و صورت کودک می توانید از دستمال مرطوب کودک استفاده کنید.
چرا پوست بچه به مرطوب‌کننده نیازمند داراست؟
همان‌طور که می‌دانید پوست کودکان به دلیل اینکه هنوز مرحله تکامل خود را طی نکرده می باشد، در بهره غدد چربی مو جود در آن هنوز نارس بوده و نسبت به پوست بزرگسالان، کم آبی بیشتری دارد. بخشی از پناه رطوبت کافی پوست طفل، به کمک تغذیه‌ی اصولی و خوراندن آب به اندازه نیاز نوباوه است.
اما بخش دیگر که گزینه توجه متخصصین حیطهی پوست می‌باشد، استعمال از کرم‌های مرطوب‌کننده‌ای هست که با تمرکز به حالت خردسالان فرموله شده‌اند تا به صدق نیاز پوستی فرزندان دلبندتان را پاسخ دهند. گزینش یک کرم مرطوب‌کننده به اندازه‌ی به کارگیری از آن اصلی می‌باشد.
به ویژه اینکه پای کودکانمان در میان باشد؛ بنابراین برای یک گزینش مناسب همیشه از مشورت کردن یک کارشناس در این حوزه سود ببرید. چنان‌چه متخصص حاذقی در دسترس‌تان نیست نگران نباشید؛ چرا‌که در ادامه بعضا از مهمترین ویژگی‌های یک کرم مرطوب‌کننده که مناسب به کارگیری خردسالان باشد را در اختیارتان می‌گذاریم.
۰ ۰

دلایل ریزش مو در کودکان

دلایل ریزش مو در کودکان
ریزش مو در کودکان برای اشخاصی که برای نخسین بار با آن برخورد می نمایند شاید باورش مقداری طاقت فرسا باشد. ریزش موی در خردسالان بیشتر به موقعیت جسمانی آنان مربوط می‌گردد، برای دوری از ریزش گیسو خردسال ها این موردها بایستی به موقع تشخیص داده گردیده و در اسرع وقت معالجه گردد. ریزش گیسو کودکان مانند بزرگسالان به طور روزمره وجود ندارد، یعنی همان گونه که می‌دانید و در نوشته‌علمی ریزش گیسو توضیح داده شد، موی بزرگسالان به طور طبیعی به تعداد ۵۰ تا ۱۰۰ عدد در روز ریزش دارا هستند، اما در کودک ها این طور وجود ندارد. حقیقت این میباشد که ریزش موی روزمره از سنین مقداری بزرگتر از کودکی شروع میشود.
اکثر نوزادان با سری کاملا فارغ از موی و صاف و درخشان به دانا می آیند. به این ترتیب اینگونه وضعیتی نباید سبب نگرانی آنها شود، چون قرار وجود ندارد این نوزادان در بعدی طاس شوند. دکتر نهاوندی، متخصص پوست و گیسو درباره گونه های علل ریزش مو سر در کودک ها و طرق درمانـی آن توضیح میدهد. آنچه منجر ریزش گیسو دختران و پسران در سنین کودکی می‌گردد معمولا از نوع ریزش مو سر در بزرگسالان وجود ندارد. در بزرگسان عواملی مانند وراثت، اختلالات هورمونی مهم‌ترین دالایل ریزش موی می باشند که‌این موارد در خردسالان شایع وجود ندارد. برای شستن دست و صورت خود می توانید از دستمال مرطوب کودک استفاده کنید.
کارداران مهم و مرسوم که در ریزش مو کودک ها موءثر میباشد مشتمل بر این مورد ها می گردد: بیماری آلوپسی آره آتا، عفونت قارچی، آلوپسی کششی، تریکوتیلومانیا، تلوژن افلوویوم، مشکلات غده تیروئید، معدود خونی، شپش و انگل های پوستی، سوء تغذیه و …
ریزش مو و بیماری خود ایمنی در کودکان
بعضی اوقات ممکن است سیستم ایمنی بدن بافت های سلامت را تشخیص ندهد و به تصور وجود اجسام خارجی یا آنتی ژن به آنها حمله ور خواهد شد. بدین مشکل، بیمار ی خود ایمنی اطلاق می‌گردد .
بیماری های خود ایمنی در کودکان
این بیماری مشکلات اکثری بوجود میاورد ولی یکی مشکلات که گزینه مشاجره ما می‌باشد ریزش مو سر در حوزه‌ سر، ابروها و مژه ها می‌باشد. همانگونه که گفته شد درین بیماری سیستم ایمنی بدن یا همان گلبول های سفید دچار نقص‌ شده و سلول های بدن را به نادرست مورد حمله قرار می‌دهند. مثلا این تهاجم ها جراحت رساندن به ریشه موها می باشد که موجب از در میان رفتن فولیکول های گیسو و در نتیجه ریزش موی خواهد شد.
دلایل اصلی این بیماری هنوز بدون نقص معین نشده است. از جمله نشانه های وجود این بیماری به سرگیجه، تب خفیف، خستگی، کاهش وزن، خشکی دهان و کم آبی چشم، خارش پوست و درد مفاصل می اقتدار اشاره کرد. اما وجود این نشانه ها مسلما عامل این بیماری وجود ندارد. در صورت مشاده بایستی مسلما به دکتر مراجعه کرد. پزشک معالج با انجام آزمایش خون CBC قادر است به وجود این بیماری پی غالب شود. این آزمایش نشانه می دهد واحد سنجش گلبول های سفید (WBC) و همچنین تحت ساختارهای آن بیشتراز حد طبیعی مجاز می‌باشد.
۰ ۰

روش های درمان منافذ باز پوست چیست؟

روش های درمان منافذ باز پوست چیست؟
شاید شما هم از منافذ باز پوست (پوست پرتقالی) خود شکایت دارید و هر راهی را امتحان میکنید، از شر این پوست پرتقالی رها نمی‌شوید.
در شرایطی که قسمت‌هایی از پوست شما پرتقالی هست، مسلماً دقت کردید که این منافذ باز گاهی بیشتر به چشم می‌آیند و بزرگتر دیده میشوند. بدتر اینکه، با آرایش هم از شر این منافذ باز خلاص نمی‌شوید. شاید تماما، از شر این منافذ رها نشوید. ولی، خوشبختانه می‌توانید کاری نمائید که کوچکتر شوند.

راه های درمان منافذ باز پوست
در صورتیکه دنبال روش‌هایی برای بستن منافذ باز پوست صورت خود می‌باشید، قطعاً مقالۀ زیر را بخوانید و راه‌های مؤثر و جدیدی را امتحان نمائید.
علت باز شدن منافذ پوست چیست؟
برای پاسخ به این سؤال، استارت، باید یه خرده در ارتباط ساختمان موی بدانید. به طور روبه‌رو نگاه فرمائید:
هر تار مو از باطن ساختاری به نام فولیکول رویش خود را شروع می‌کند. جالب اینکه، روی سطح پوست برای هر فولیکول مو منفذی وجود دارد تا موها بتوانند از پوست خارج شوند.
پوست ما، جز در قسمت کف دست‎ و پا، با موهای ظریفی پوشیده شده است. برای همین سرتاسر پوست ما دارای منافذ هست.
حالا این منافذ چرا گاهی بزرگ تر یا به اصطلاح باز می‌شوند؟
چنانچه دوباره به تصویر نگاه نمایید، غده‌ی چربی پوست یا غده‌ی سباسه (بخش رنگ زرد کنار تار مو) را می‌بینید. این غده، چربی ساخت می‌کند. چربی‌های تولیدی غده‌ی سباسه، فولیکول موی را لبریز می‌کنند و به سطح پوست می‌رسند. برای پاک کردن صورت می توانید از دستمال مرطوب کودک استفاده کنید.

طبق تفحص‌ای که در سال 2016 انجام شده، مهم ترین عواملی که سبب ساز باز شدن منافذ پوست می‌شوند، عبارتند از:
ارتقاء چربی پوست (سبوم): در‌حالتی که پوست شما چرب باشد، غدد چربی پوست شما، چربی زیادی ایجاد کرد می‌کند. کار غدد سباسه هر فرد به ژنتیک و اندازه منافذ بستگی دارااست.
کم شدن خاصیت کشسانی پوست گوشه و کنار منافذ: در حالتی‌که پوست قابلیت ارتجاع پذیری کمتری داشته باشد، این پدیده صورت میدهد. در این‌شرایط‌ منافذ پوست بزرگتر به نظر می‌رسند.
والا شدن حجم فولیکول مو سر: زمانی منافذ پوست بسته شوند، حجم فولیکول بزرگتر می شود.
۰ ۰

دلایل به وجود آمدن لک روی صورت چیست؟

دلایل به وجود آمدن لک روی صورت چیست؟
لک شکل تحت عنوان عارضه بسیار رایج پوستی، ممکن است به دلایل مختلف اعم از زخم‌های ناشی از فروغ و روشنایی خورشید، ماه گرفتگی، لک‌های ناشی از بارداری یا این که بیماری، لک شکل با منشاء ژنتیکی و ... ساخت شود . این عارضه پوستی‌ که ممکن می باشد برای مردان یا این که زنان صورت دهد؛ غالباً به رنگ‌های قهوه‌ای پر‌نور تا تیره بر روی بینی، پیشانی و سیرتکامل به چشم میخورد. شایع‌ترین سن بروز این لک‌ها فی مابین سنین 20 تا 30 سالگی ست.
لکه های تیره (هایپر پیگمانتاسیون) وقتی بر روی پوست پدیدار می شوند که پوست بیش از مقدار طبیعی ملانین تشکیل داد نماید. این لکه‌ها درواقع بسیار خرد و سطحی می‌باشند با دقت به اینکه خطری برای تندستی ندارند، البته در روحیه و اتکا به‌ نفس شخص بسیار تأثیرگذاراند. اکثر اشخاص دچار به لک شکل، از وجود این لکه‌ها ناراضی می باشند و همواره به دنبال طریق‌ حلی برای معالجه آن می‌باشند. شاید مایل باشید درخصوص لک شکل بیشتر بدانید؛ با تفحص ادامه مقاله داده ها بیشتری از لک شکل و معالجه آن یاد خواهید گرفت. برای تمیز کردن صورت می توانید از دستمال مرطوب کودک استفاده کنید.
اشکال لک و انگیزه ساخت آن
اشکال لک‌ها را می‌قدرت به‌شکل پایین گروه‌بندی کرد:
لک ملاسما
ملاسما یا این که لک شکل ناشی از بارداری، در زمان بارداری یا این که هنگامی که شخص بعضا از انواع قرص‌های ضد بارداری را مصرف می‌نماید، به وجود می‌آید. درین شرایط، تغییرات هورمونی ، سبب ساز به ارتقاء ملانین (سلولی میباشد که به پوست رنگ می‌بخشد) می گردد. ایجاد کرد بیش از حد ملانین قادر است پوست را تیره خیس نماید.
کک مک یا این که فرکل (Freckle)
ککو مک نیز با دو استدلال وراثت و تخریب پوست بوسیله آفتاب، ساخت و تشدید می‌شود. این لک‌ها به رنگ‌های قهوه‌ای و قرمز رنگ و با گستردگی متعدد در اشخاص چشم میگردند. با وجود اینکه لک و پیس جزو ضایعات تماماً بی‌خطر پوست به حساب می‌آید، البته بعضا از اشخاص در گیر به آن به جهت تولید گونه های در ظواهر پوستشان، در صدد معالجه این لکه‌ها بر می‌آیند .
۰ ۰

راه های تشخیص یک ضد آفتاب خوب

راه های تشخیص یک ضد آفتاب خوب
از فواید به کارگیری از ضدآفتاب‌ها می‌اقتدار به غربت از ایجاد کرد چین و چروک در پوست، دوری از بروز لک و تیرگی و همچنین پوشاندن ظاهری بعضی نواقص پوست اشاره کرد. در‌این نوشته‌ی علمی از سایت دکتر فارمو قصد داریم به طور کامل راجع به ویژگی‌های یک ضدآفتاب استاندارد و طریق به کارگیری صحیح از آن صحبت کنیم. در ضمن در بخشی به موقعیت به کار گیری از این نوع کرم‌ها در خردسالان نیز می‌پردازیم.
به طور معمول، انسان زمان‌ای از مجال در طول روز را در معرض روشنایی آفتاب قرار می‌گیرد که زمان این مقطع با دقت وضعیت محل زندگی و عمل افراد، مختلف می‌باشد. به طور مثال فردی که می‌بایست برای رسیدن به دفتر یا تحصیل خود فاصله‌ای زمانبر را طی کند، یا شرایط کاری‌اش به گونه‌ای میباشد که باید ساعات وقتگیر را در معرض نوروفروغ خورشید قرار گیرد، بیشتر در معرض خطر هست.
درضمن از پشت شیشه یا به طور بدون واسطه در معرض بودن، تفاوت چندانی در ساخت چین و چروک و سرطان‌زایی توسط اشعه خورشید ندارد و در هر صورت اشعه اثر مخرب خود را می گذارد. در شرایطی مثل برف، خلال اشعه بی واسطه خورشید، مقدار زیادی اشعه از سطح برف نیز بازتاب می‌گردد و آفتاب سوختگی و دیگر مضرات اشعه خورشید چندبرابرمی‌کند. به کار گیری از یک کرم ضد آفتاب عالی میتواند تا حد زیادی مخاطرات ناشی از فروغ و روشنایی آفتاب که ممکن است برای پوست مضر باشد را کاهش دهد. برای پاک کردن کرم ضد آفتاب از صورت می توانید از دستمال مرطوب کودک استفاده کنید.
ولی نباید نورخورشید را تنها از نظر مضر بودن روئت کرد، چراکه فواید بی‌شماری داراست از قبیل: سنتز ویتامین D، تهیه چرخه خواب و بیداری(سیرکاردین) که منفعت‌ی آن کاهش اختلالات خواب و افسردگی میباشد. در هر صورت برای خودداری از زخم اشعه‌های مضر خورشید بر پوست، میبایست از ضد آفتاب‌ها به کار گرفت.
قبل از پرداختن به مبحث ضد آفتاب ها، لازم میباشد اطلاعاتی درباره اثرات روشنایی خورشید بر پوست و بایستگی مصرف از یک کرم ضد آفتاب خوب را گزینه دعوا قرار دهیم. نوروفروغ خورشید از طیفی از امواج تشکیل‌شده هست که محدوده اشعه UV یا یو وی (400 تا 100)، به دلیل خطراتی که دارد برای ما از مداقه بیشتری شامل است.
۰ ۰

بهترین راه مراقبت از پوست چیست؟

بهترین راه مراقبت از پوست چیست؟
سالمی و درخشندگی پوست صورت در زیبایی ظاهری ما تاثیر چشمگیری داراست. پوست پر‌نور، صاف و زیبای زمان جوانی با گذر عمر دستخوش تغییراتی می‌شود که تا حدی قابل پیشگیری می باشند. در صورتیکه روش های محافظت از پوست صورت را بدانید و به اعتنا از آنان تاسی نمائید، میتوانید پیری پوست را تا سال‌ها به تعقل بیدازید.
روش های مراقبت از پوست چیست؟
امروز می خواهیم مهم ترین کارهایی که بایستی برای نگهداری از پوست صورت خود ایفا بدهید را مرور کنیم. برخی از شما خوانندگان عزیز این موارد را نمی‌دانستید، رعایت نکرده‌اید و موقتی پوست صورت‌تان در گیر نقص‌ شده است؛ اشکالی ندارد! درین نوشته‌ی‌علمی طرز‌هایی برای جبران و درمان اشتباهات ناشی از مراقبت ضعیف پوستی را نیز گفته‌ایم.
از پوست خود در مقابل آفتاب محافظت کنید
کاهش قرار گیری در معرض نور و روشنایی خورشید، اولین و مهم ترین گزینه از شیوه های نگهداری از پوست صورت میباشد. عکس العمل آفتاب با پوست در حد میانه روی بهتر و اثر گذار هست البته در شرایطی‌که بیشتر از حد گردد، خطر آفتاب سوختگی، سرطان پوست، پیری زودرس پوست (چین و چروک‌ها و لکه‌های پوستی) را به همپا دارد. محافظت از پوست در ازای آفتاب در فصل تابستان حیاتی می باشد به دلیل آن که پرتوهای بسیار مضر فرابنفش (UV) حاذق‌تر از سایر فصول هستند.
راهنمای حفظ
نیازی نیست که از آفتاب گریز نمائید یا بترسید. سعی نمائید که فرصت طولانی در معرض آفتاب بدون واسطه نباشید. به ویژه دربین سا‌عتها ۱۰ صبح تا ۳ بعد از ظهر که پرتوهای مضر بیشترند. برای تمیز کردن دست و صورت می توانید از دستمال مرطوب کودک استفاده کنید.
در نقاط مختلف میهن میزان تابش آفتاب به شکلی میباشد که چنانچه دست‌ها و پاهای شما به دوران ۳ تا ۸ دقیقه در معرض آفتاب قرار بگیرند، ویتامین D بدنتان مدد میشود. در حالتی که پوست‌تان روشن‌تر است، نیازی نیست به اندازه‌ی کسانی که پوست تیره‌تری دارا هستند در معرض آفتاب باشید. به عنوان یک قانون کلی، آنقدری ذیل نوروروشنایی خورشید نمانید که پوست‌تان صورتی یا قرمز‌رنگ خواهد شد.
در شرایطی‌که باید برای زمان وقت گیر در فضاهای سرباز و در معرض آفتاب باشد، کلاه به رمز بگذارید، عینک آفتابی بزنید، از خرقه‌های آستین بلند و از بالم لب حاوی ضدآفتاب به کارگیری فرمایید. کرم ضد آفتاب نیز فراموش نشود. کرم ضد آفتاب بزرگ الطیف (Broad Spectrum) با SPF دست کم ۳۰ تهیه و تنظیم نمایید.
در حالتی‌که مقداری آفتاب سوخته شده‌اید، از ژل‌های آلوئه ورا استفاده فرمائید. این ژل برای بهبود التهابات پوستی و آفتاب سوختگی بسیار بهتر میباشد و می‌تواند ترمیم پوستی را سرعت ببخشد.
۰ ۰

درمان جوش صورت به روش خانگی


درمان جوش صورت به روش خانگی
درمان خانگی جوش صورت با ترکیبات طبیعی و اثر گذار
برای از میان بردن جوش صورت نحوه‌های متفاوتی وجود دارااست، ولی بسیاری از افراد تمایلی به به کار گیری از ترکیبات شیمیایی، تکنیک‌های کلینیکال و داروهای خوراکی ندارند. در چنین مواردی دور اندیشی از ترکیبات طبیعی موثر برای درمان خانگی جوش صورت بسیار اثر گذار میباشد.

طرق خانگی و مواد طبیعی برای درمان جوش
بخش اعظمی از درمان‌های خانگی می توانند به متعادل کردن سطح چربی پوست، کاهش التهاب، از میان بردن باکتری‌ها، هجران از بروز آکنه و درمان جوش صورت یاری کنند. این درمان ها دربرگیرنده اسانس‌های روغنی، گیاهان دارویی، مکمل‌های طبیعی و بعضا تغییرات معمولی در نحوه زندگی است. در‌این نوشته‌ی‌علمی، با روش‌های درمان خانگی جوش صورت و مواد طبیعی در دسترس برای از در میان بردن جای جوش و طریق به کارگیری از آنان آشنا می‌شوید. به‌دنبال با ما همدم باشید. برای تمیز کردن صورت جوش دار می توانید از دستمال مرطوب کودک استفاده کنید.

اشکال جوش صورت
تا به در حال حاضر کسی را دیده‌اید که ادعا کند در عمرش حتی یک جوش هم روی پوست صورت یا دیگر قسمت‌های بدنش نزده می باشد؟ چنین ادعایی بیشتر شبیه ادعای معجزه می ماند. بیشتر مردم در طی زندگی، عارضه پوستی جوش صورت را تجربه می‌کنند. نسبتاًً همه افراد در سن نوجوانی به عارضه آکنه دچار می شوند. ابتلا به آکنه در بزرگسالان هم شایع است. برای تمیز کردن صورتی که جوش دارد می توانید از دستمال مرطوب کودک استفاده کنید.
آکنه معمولاً روی پوست صورت پدیدار میشود، البته در بسیاری از موارد ممکن میباشد نصیب‌های دیگر بدن‌تان نیز به آکنه مبتلا شوند. شدت جوش می تواند از یک جوش قرمز التهابی کوچک تا آکنه شدید که منجر به اسکار (جای جوش) میشود، متغیر باشد.
جمعاَ، عارضه آکنه هنگامی روی پوست شما ظاهر می‌شود که منافذ پوست‌تان بسته شوند و چربی طبیعی پوست، راهی برای خروج پیدا نکند. در واقع، تجمع چربی در پایین منافذ پوست سبب ساز ساخت و ساز برآمدگی و ارتقا پرورش و نشر باکتری‌‌های مولد آکنه می شود.
۰ ۰

علایم کم آبی پوست چیست ؟


علایم کم آبی پوست چیست ؟
خارش پوست : در صورتی‌که اعتنا کرده باشید، بعداز آفتاب به دست آوردن یا این که اسکی کردن شم خارش شدیدی دارید. آب و هوای خیلی سرد یا این که خیلی گرم و عواملی مثل باد میتوانند سبب بی آبی پوست و متعاقب آن خارش شوند. معمولاً همدم با این خارش قالب قالب شدن هم رخداد می‌ افتد، با وجود این که پوست چربی کافی داراست.
حساس شدن پوست : بی آبی و بی آبی پوست از علل موضوع‌ای تولید پوست‌های حساس می‌باشند. هنگامی بند حفاظتی پوست از در میان برود، نمی‌تواند به نیکی از خویش در قبال عامل ها زخم‌زا مراقبت نماید. بدین ترتیب آلاینده‌ها و میکروب‌ها به پوست نفوذ کرده و منجر التهاب و ارتقاء آلرژی پوست میگردند.
پوست خسته و افتاده : در شرایطی که پوست شما وضعیت افتاده یا این که خسته پیدا نموده است احتمالاً در گیر خشکی گردیده‌است. بی آبی سبب مختل شدن برخی شغل‌های پوست مثل تقسیم سلولی می‌گردد. بدین ترتیب سلول‌های مرده در لایه شاخی فرنگی پوست تجمع مییابند. این منجر کدر شدن پوست و مسدود شدن منافذ پوستی می شود.
چین و چروک‌های دقیق : به آرامی پوست روی سیرتکامل خویش را نیشگون بگیرید و بفشارید. در صورتی‌که خطوط ظریفی آشکار شد یا این که پس از آزادکردن پوست تخت گاز به وضعیت نخستین بازنگشت، احتمالاً پوست‌تان در گیر خشکی گردیده است. از دستمال مرطوب کودک را می توانید برای تمیز کردن صورت استفاده کنید.
نگرش آبرسانی درست به پوست: اولی گام برای آبرسانی پوست، نوشیدن آب میباشد. رطوبت پوست شما از روش آب باطن تن نگهبانی میشود. تلاش فرمایید ۲ تا ۳ لیتر آب بنوشید. یادتان هم باشد دمنوش و قهوه برای مدد آب تن مطلوب نیستند. این مواد خواص ادرار آوری دارا هستند و حتی میتوانند سبب ساز بی آبی تن هم بشوند.
در دومی گام بایستی از پیشنهاد‌های ذیل تبعیت فرمائید :
عدم مصرف الکل، قهوه، دمنوش و بقیه آب میوه‌های کافئینی،
غربت از دخانیات (سیگار، قلیان و …)،
ورزش منظم،
نوشیدن آب در طول ورزش (هر ۲۰ دقیقه تعدادی قلپ) و جبران آب از دست رفته پس از ورزش،
خواب کافی،
ارتقاء مصرف غذاهای گیاهی، صیفیجات، میوه‌ها و حبوبات.
۰ ۰